يکي از اشکالات مشاهده شده در گوشيهاي اپل، مشکل صداي اين دستگاهها است که البته چندان هم رايج و متداول نيست. در صورت بروز اين اشکال، کاربر در حين تماس، قادر به شنيدن صداي مخاطب خود نخواهد بود و بدين ترتيب، دستگاه در برقراري ارتباط، ناموفق عمل خواهد کرد. خوشبختانه مشکل صداي گوشي اپل در قياس با ساير اشکالات مرتبط با اين دستگاه، چندان جدي نيست و در غالب موارد با اندک دستکاري و تعميرات سختافزاري يا نرم افزاري مرتفع ميگردد. البته به شرط آنکه در تعمير خرابي، تأخيري صورت نگيرد. به ويژه اگر اشکال پيش آمده به دليل نفود آب يا مايعات باشد.ش
در اين مقاله برآنيم تا با درنظر داشتن اين
تنظيم صداي آيفون
تنظيم صدا در آيفون که با گزينه Sound setting نمايش داده مي شود به کاربر کمک مي کند تا افکت هاي صدا را براي هشدارها يا alert هاي گوناگون تغيير دهد. در اين تنظيمات شما مي توانيد هشدارهاي مربوط به پيامک، ايميل، زنگ گوشي و ديگر هشدارها و اعلان هاي گوشي را شخصي کنيد. همچنين مي توانيد بلندي يا کمي صداي آنها را تنظيم کرده و يا حالت ويبره آنها را مطابق خواست خود تغيير دهيد. در بخش تنظيمات صوت دستگاه شما چند گزينه در اختيار داريد.
گزينه Vibrate مخصوص حالت ويبره دستگاه بوده و مي تواند در هنگام تماس فعال يا غيرفعال شود. شما مي توانيد در قسمت Ringer and Alerts ميزان حجم صداي آيفون را تغيير دهيد. در اينجا اگر گزينه Change with Buttons را غيرفعال کنيد، ديگر کم و زياد کردن صداي دستگاه با دکمه هاي کناري گوشي امکان پذير نخواهد بود. گزينه ديگري که تنظيم صداي آيفون را مي توانيد در آن تغيير دهيد، گزينه Sounds and Vibration Patterns مي باشد. در اين گزينه مي توانيد صداي قفل دستگاه و کيبورد را با غيرفعال کردن گزينه هاي Lock Sounds و Keyboard Clicks انجام داد.
تعمير مشکل صداي گوشي اپل
خوشبختانه مشکل صداي گوشي اپل اختلالي به عملکرد دستگاه –از نطر امکان برقراري تماس- وارد نميکند. به عبارتي ديگر عليرغم وجود چنين اشکالي در دستگاه، کاربران قادر خواهند بود تا تماسها را به درستي و همانند قبل دريافت کنند. اما مشکلي که در اين ميان وجود خواهد داشت آن است که در اين هنگام هيچ صدايي از طرف مخاطب براي کاربر به گوش نميرسد يا اينکه صداي شنيده شده بسيار پايين خواهد بود. (حتي زماني که ولوم صدا تا حد ممکن بالا باشد). توصيه ميشود در صورت مواجهه با چنين اشکالي از راهکارهاي ارائه شده در بخش زير جهت تعمير مشکل صداي گوشي اپل بهره ببريد. در صورت استفاده از اين روشها و تداوم اشکال پيش آمده ميتوانيد به مرکز تعمير گوشي اپل مراجعه کرده و سرويسهاي تخصصي مورد نياز را دريافت نماييد.
دکمه ولوم صدا:
روش پيشنهادي نخست آن است که دکمه ولوم بالاي صدا را فشار دهيد و در زماني که پيامي مربوط به صدا روي صفحه نمايش پديدار مي شود، دقت کنيد که صدا روي حالت هدفون نباشد.
تميزي هدفون:
مطمئن گرديد که در پورت هدفون گوشي شما چيزي وارد شده نشده است. براي تست اين موضوع ميتوانيد يک هدفون را به گوشي موبايلتان متصل و سپس اتصال آن را قطع کنيد و دوباره امتحان کنيد.
کاور نبودن گوشي:
از کاور نشدن اسپيکر و هدفون گوشيتان مطمئن گرديد. چرا که ممکن است اين دو بخش از دستگاه، به دليل انباشت گرد و غبار، محافظ صفحه نمايش، قاب گوشي و مواردي از اين دست کاور گردند. براي اطمينان از تميز بودن ميکروفون گوشي اپل خود، از يک قلم مو استفاده کنيد و گردوغبار انباشته شده در آن را پاک نماييد. در ارتباط با اسپيکر نيز ميتوانيد ضربه آرامي به اين بخش از دستگاه وارد نماييد تا اگر چيزي راه آن را مسدود کرده است خارج شود.
قطع کردن اتصال بلوتوث:
از قطع بودن اتصال بلوتوث گوشيتان مطمئن گرديد. به علاوه از اين مسئله نيز مطمئن گرديد که گوشيتان از طريق بلوتوث به ماشين يا ديگر وسايل صوتي متصل نباشد. اگر قبلا از طريق بلوتوث به يک دستگاه صوتي متصل شده ايد، گوشي موبايلتان را يک بار ديگر به آن متصل کنيد و سپس اتصال را قطع کنيد. سپس امتحان کنيد و ببينيد در اين دو حالت صداي اسپيکر تفاوتي کرده است يا خير.
لغو کردن حالت اختلال صدا يا همان (Noise Cancelation):
غيرفعال کردن حالت (Noise Cancelation) نيز گاه در رفع مشکل صداي گوشي اپل موثر بوده است. براي غيرفعال کردن اين بخش کافي است تابنابراين به پس از ورود به تنظيمات گوشي، به بخش General رفته، وارد Accessibility شويد و گزينه Noise Cancelation را غير فعال کنيد.
تعمير سخت افزاري:
در صورتي که مشکل صداي گوشي اپل با اين روشها حل نشد، احتمالاً اسپيکر گوشي موبايلتان به دليل آسيب، نيازمند تعميرات سخت افزاري است. براي بررسي دستگاه و اطمينان از اين موضوع ميتوانيد به مرکز تعمير گوشي اپل مراجعه کرده و دستگاه خود را به کارشناسان بسپاريد.
حالت اسپيکر:
براي اطمينان از عدم خرابي اسپيکر، گوشي خود را در حين تماس، بر روي حالت اسپيکر قرار دهيد و ببينيد که مشکل رفع مي شود يا خير.
رياستارت گوشي:
در صورت استفاده از يکي از روشهاي درج شده در اين بخش جهت رفع مشکل صداي گوشي اپل ، دکمه قفل و هوم گوشي موبايلتان را براي 10 ثانيه بگيريد و نگه داريد تا گوشي رياستارت شود.
گوشي ,صداي ,مي ,اپل ,دستگاه ,يا ,گوشي اپل ,مشکل صداي ,صداي گوشي ,در اين ,مي توانيد ,گوشيتان مطمئن گرديد